top of page

Amerpodia kiest voor HEINEKEN Nederland als horecapartner



Amerpodia en HEINEKEN Nederland gaan de samenwerking aan voor drie jaar. Brand, onderdeel van het HEINEKEN concern, zal per 1 januari 2020 het vaste biermerk zijn in Rode Hoed, Compagnietheater en De Nieuwe Liefde. In het nog te openen Felix Meritis zal Heineken® geschonken worden. “Een samenwerking waarbij culturele beleving centraal staat, was het uitgangspunt. Dat dit mogelijk is met een Amsterdams icoon als Heineken, was de kers op de taart,” aldus Clayde Menso, directeur van Amerpodia.

Op vrijdag 20 december 2019 hebben Babs Nijdam (Commercieel Directeur Amerpodia), Clayde Menso (Directeur Amerpodia), Léon van Daalen (Senior Account Manager HEINEKEN Nederland) en Maurice Herms (Regiodirecteur HEINEKEN Nederland) de samenwerking officieel beklonken in het gerenoveerde Felix Meritis.

Maurice Herms: “We zijn trots dat we de samenwerking met Amerpodia aan gaan. Beide bedrijven hebben diepe wortels in Amsterdam en vertegenwoordigen onmisbare iconen in het stadsbeeld. Amerpodia en HEINEKEN zijn al onlosmakelijk met elkaar verbonden; zo was oprichter Gerard Heineken zelf lid van Het Genootschap Felix Meritis. Met de opening van het gerenoveerde Felix Meritis in maart 2020, is dit een geweldig moment om de samenwerking aan te gaan.”

Cultuur steunen en stimuleren Amerpodia is het overkoepelende collectief achter Compagnietheater, Rode Hoed, De Nieuwe Liefde en Felix Meritis. Deze vier monumentale grachtenpanden leveren een substantiële bijdrage aan de dynamische wereldstad Amsterdam. Een stad waar elk individu de ruimte krijgt om zichzelf te zijn. Via de programmering in de vier cultuurhuizen, wordt er ruimte geboden aan vernieuwende ideeën en initiatieven. Babs Nijdam: “Door de huizen ook beschikbaar te maken voor de evenementenmarkt en Inhoudelijke samenwerkingen aan te gaan als deze, kunnen we zorgen dat cultuur een belangrijke rol blijft spelen.”


Lees het volledige bericht op de website van Amerpodia.

Comments


bottom of page