top of page

Finale 3x best gelezen in 2020



Het afgelopen jaar namen de online events, platforms en communicatietools een vlucht. Dat is ook terug te zien in de enorme interesse in artikelen over deze onderwerpen. Al in maart 2020 beseften veel eventmanagers dat met de start van de eerste maatregelen er alternatieve mogelijkheden moesten komen om contact te houden met relaties, klanten en collega’s. In een jaar tijd zijn de digitale ontwikkelingen zo hard gegaan en toch is de behoefte aan live ontmoetingen nu groter dan ooit. Hopelijk staan er volgend jaar in de top 3, drie artikelen over de meest bijzondere live events van 2021.


Top 3 In dit artikel blikken we nog 1x terug op de best gelezen artikelen van 2020, met een eervolle plek op nummer 3:



Méér dan 12x online platforms

637 keer gelezen Een poging om een heldere index samen te stellen met inzicht in alle online platforms bleek al snel een onmogelijke opgave. Niet alleen omdat het aantal platforms als paddenstoelen uit de grond schoot maar ook omdat je nu eenmaal geen appels met peren kunt vergelijken. Al snel bleek dat er een grote behoefte was aan inzicht in aanbieders die veiligheid en privacy konden garanderen, waarop aanbieders met een Nederlandse oorsprong de voorkeur kregen. Geen servers aan de andere kant van de wereld of een helpdesk die op het moment suprême niet te bereiken was. Evenals de capaciteit, een stabiele internetverbinding met voldoende bandbreedte omdat je nu eenmaal niet het risico wilt lopen dat je alsnog je evenement vanaf een telefoon zou moeten streamen…. En een back-up zodat je altijd een registratie hebt van je online inspanningen. Ook een groot verschil zat in de behoefte aan een platform met full service, volledig ontwikkeld voor jouw evenement en inclusief redactie en technische ondersteuning of juist een self service-platform waarmee je alles in eigen beheer opzet en uitvoert. Omdat de situatie en de maatregelen steeds aan verandering onderhevig zijn en lijken te blijven, is het prettig als je zonder al te veel extra kosten vaker het platform kunt inzetten of flexibel kunt wisselen van online, hybride of live scenario op het moment dat de maatregelen het toelaten. In veel gevallen is met terugkerende evenementen ook de behoefte aan een volwaardig platform waarop je structureel kunt bouwen aan de relatie met je doelgroep gegroeid. Netwerkplatforms die ook geschikt zijn om een community mee te onderhouden, winnen daarmee steeds meer terrein. Mooi om te zien dat de platforms in deze lijst continu zijn blijven ontwikkelen en ook de samenwerking hebben opgezocht om kwaliteiten te kunnen versterken en diensten te verbeteren.

 

Tekst: Annemieke van Hees

Comments


bottom of page