top of page

Hyundai verlengt partnerschap met Van Gogh Museum



Autofabrikant Hyundai verlengt de samenwerking met het Van Gogh Museum met minimaal twee jaar. Hyundai is sinds 2016 partner van het Van Gogh Museum en zal tot zeker 2022 bij het museum betrokken blijven.

Emilie Gordenker en Adriaan Dönszelmann, directie Van Gogh Museum: ‘Wij zijn erg blij en vereerd dat Hyundai er voor kiest om juist nu verbonden te blijven aan ons museum. Kunst en cultuur bieden troost en inspiratie, ook in deze moeilijke tijden. Vanuit onze gezamenlijke passie voor het werk en leven van Vincent van Gogh kunnen we dankzij deze bijdrage werken aan een toegankelijker museum. Voor iedereen die nu via digitale wegen Van Gogh beter leert kennen en de bezoekers op het Museumplein in Amsterdam die we snel weer hopen te verwelkomen.’

Hyundai Mobility Day

In samenwerking met Hyundai organiseert het Van Gogh Museum, als de situatie het gezien de huidige coronacrisis toelaat, op 26 oktober de Hyundai Mobility Day. Deze dag zal in het teken staan van toegankelijkheid, voor beide partijen een belangrijke kernwaarde. Samen met Hyundai ontwikkelt het Van Gogh Museum hiervoor educatieve activiteiten voor diverse doelgroepen. Naast deze activiteiten maakt Hyundai ook de Koreaanse vertaling van de MultiMediaTour mogelijk, alsook de Koreaanse museumgids.

IONIQ Electric en KONA Electric

Eerder stelde Hyundai al verschillende modellen van de Hyundai IONIQ en de KONA Electric ter beschikking aan het Van Gogh Museum. De auto’s werden ‘verpakt’ in de iconische meesterwerken van Vincent van Gogh en één van de modellen reed voor Van Gogh On the Road in de voetsporen van Van Gogh volledig elektrisch naar Parijs.

Nu de samenwerking verlengd wordt, stelt Hyundai opnieuw twee modellen ter beschikking: de elektrische en nieuwste modellen van de IONIQ Electric en KONA Electric gehuld in iconische meesterwerken van Vincent van Gogh: Amandelbloesem en Zonnebloemen.


Comments


bottom of page